aku DipaTuk ulaR...

Thursday, May 21, 2009 ·

sedang khusyuk aku study mlm td kt atas ktil, tiba2 aku tdgr buyi..
sssssh.sssshhh (buyi sound efect)
dibwah katil cantikku.
pahal palk ni..? aku pn dgn plahn2 tgk..

tiba2..
pap!
aku dipatuk

adei!...ADEI!..
ULo! ULO!..

aku mnjerit..

DGN tiba2 ular itu mmbelit kakiku...
sssshhh..ssssh..(buyi sound efect lg)

aku dgn segera menerajang ulo tersebut tnpa segan silu.
smpai badan ku tejatuh dari katil..

adei sakitnya..

aik! mana ulo tadi?

aku berasa pelik..

mgkin dia sakit la tu kna penerajang bakaikan ronaldino td..

namun aku terkejut lagi melihat sesutu y masih membelit kaki ku y bwarna hitam..

tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!
tidakkkkkkkkkkkkkk!
tdakkkkkkkkkkkkkkkkkkk!

charger laptop rupanya

conclusion..itu haya mimpi..ahhahaha (sapa suh korg baca!)

saje buat intro lbh nk bg info pasal binatang kesyngn gua ni..bela ular la lg mncabar dr bela kucing o hamster..




1. Personal detail....

Nama dalam i/c:
Ular Tedung Selar

Nama matsalleh beliau:
(Ophiophagus hannah)

Sb beliau femes :
ular berbisa terbesar di dunia.

Umur:
jangka hayat yang panjang sekitar 20 tahun

Saiz baju:
mampu mnjadi pjag 5.58 meter.

Alamat surat menyurat:
mendiami hutan Malaysia, India, dan Filipina

Alamat tetap:
membina sarang dan bertelur,dengan mengumpulkan daun buluh kering di atas tanah.dorg x tggl kt iceberg.

Berat badan :
mampu mencapai berat sehingga 10 kilogram.macam berat beras cap rambutan




Warna kegemaran:

mempunyai warna kulit hitam, kehijauan atau coklat, seringkali dengan garis bewarna putih atau kuning.

Faberet food:
ular lain, tetapi sekiranya terdesak, ia akan memburu haiwan bertulang belakang y kecil. (manusia dia xmakn,xbes).

Jumlah bakal anak:
bertelur antara 20 hingga 40.

Anak beliau:
membina sarang dan bertelur dan mengeram sehingga hampir menetas.pastu beliau blah tkut beliau sendiri makan anaknya. Tugas rumahtagga suami plk y kna ambik alih.

Suami beliau:
sgt unik kerana ia menjaga sarang sehingga menetas.soleh nya beliau.



Adik beradik beliau:
Elapidae mempunyai bahan racun saraf
Viperidae pula bahan racun jenis darah,
Hydropidae pula mempunyai bahan racun otot


Kelebihan beliau.

• BISA (7ML) mampu membunuh sekor gajah atau 20-30 orang manusia
• Ia mampu berdirin6 kaki. Korg y pendek pn dia leh lawm
• Racunnya merupakan toksin saraf.y mampu melumpuh kan korg n mumbunuh korg

2. Tanda-tanda korag kna patuk dek ulo..


mana la tau korg bagun tdo ada tanda2 ni..sah org dipatuk ulo

*lumpuh pada otot-otot muka, bibir, lidah
* saluran pernafasan mengalami tekanan darah menurun
* , mata kuyu , pandangan menjadi kabur,bkn mata sepet
* kesakitan pada tempat gigitan dalam masa setengah jam, bahagian bekas gigitan membengkak (selepas satu jam digigit)
* pengeluaran air liur yang berlebihan dan mengantuk.bkn air liur basi k

Ok..daaaaaaaaaaaaaa

P/s; some text edited and ditokok tambah untuk manambah perisa..

2 comments:

norhafizannowawi said...
May 22, 2009 at 1:41 AM  

pokma nak kawen da.......

Anonymous said...
May 26, 2009 at 12:28 AM  

bukan la.. pokma, ada org nak masuk minang pok mar.. erk!!~

pesal nama omputeh dia lebih kurang nama akak?

Adakah akak spesies yang sama?

MY LIFE (please wait...)