aku Join lagi..? ikhlas ke?

Friday, August 20, 2010 ·

Aku masuk kg org asli lagi..kali ni kg susu kt Cameron Highland...perjalanan ke Kg ni aku rasa paling mencabar la jika d bandingkan dgn kg2 lain..aku dan geng2 terpaksa meredah hujan lbt di waktu malam untuk mendaki bukit y licin....jln y licin pula mjdi halagn..selipar aku y nipis pun dah jd ksut tumit tiggi gara2 lumpur yang bayak...terpaksa pgg selipar tu dan bkaki ayam.



Meredah hujang selama setengah jam melalui jalan bukit..ada y mgangkut brg2 tegolek ada y tidak.. alhamdulillah org kg turut sama mgangkut brg2. tersebut pgalaman y paling tidak dlupakan masa tu la perut aku tiba2 sakit..hajat perlu dtunaikan dgn segera!..tp phm2 sendiri kt dalam hutan mana ada toilet..semakin lama semakin sakit y ada dlm pikiran aku hayalah nk smpai kt kg tu cpt2..namun, ternyata tdk..

Aku ditemani Lah (bukan nama sebenar mencari port y sesuai d dlm gelap hutan tu..manakala rakan y lain jauh dihadapan menuju ke kg tersebut...namun ketidakselesaan pula mmbataskan segalanya....aku pelukan toilet jg...semasa mencari port tu lah jg aku lupa mana aku ltk selipar aku y aku pgg...

Nk dijadikan cerita lampu suluh semakin lama semakin suram..mcm cerita hantu la plk..adus selipar puma aku kot..hahaha...kami mgmabil jalan mudah dgn memecut lari..nasib baik la aku bawak 2pasang selipar..

Hajat ditunaikan d kg tersebut setelah aku menahan segala kejahatan y ada dalam perut buncit ku..adeh..



Adapun nk dijadikan cerita suma baju2 n seluar kt dlm beg basah disimbah hujan..begitu jgk la kawan2 y lain..hdup sehelai sepiggan..nasib baik seluar pendek aku lembab je..y tu la aku bgantung selama 1mlm untuk mngu tebitnya mentari esok memanaskan pakaian kami..manakala reza (bukan nama sebenar) haya memakai kain pelikat.hahaha..




Keseluruhan program sgt bgus..kpala nya adalah reza..pakar pendakwah la katakan..hahaha..tugas aku hya mengangkat periuk dan mghidupkan api untuk peserta mengisi periuk.dengan mmbantu chef terkenal sepert aya, irah dan fara dan juga lah masakan kami bertambah enak dan disukai ramai..



Huh..sugguh seronok mncari pgalaman di kg org lain..pgalaman gn kwn2..y penting aku peg untuk rilis tensi kt hostel.insyaallah nex prog kalo ada masa aku akn join lg..

0 comments:

MY LIFE (please wait...)